Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Popowie
https://popowsp.pl

01 kwietnia 2019 11:18 | Aktualnosci przedszkolne

List do rodziców - PUCHATKI

Tydzień 26. Porządki w ogrodzie

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu mówiliśmy o roślinach i o pracach, które wykonuje się w ogrodzie po zimie oraz o wyglądzie świata w okresie przedwiośnia. Poznaliśmy opowiadanie Chomik szuka wiosny A. Galicy i poszukiwaliśmy pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu. Próbowaliśmy zafarbować białe kwiaty za pomocą barwników. Dzieci zapoznały się z wyglądem i nazwą przebiśniegu poprzez szukanie go w styropianie i robienie ze słomek i płatków kosmetycznych. Dowiedziały się, co robi ogrodnik i jakie narzędzia wykorzystuje w swojej pracy (konewkę, łopatę, grabie, wiadro). Razem sprzątaliśmy w ogródku przedszkolnym, zbieraliśmy gałązki, grabiliśmy, a następnie przekopywaliśmy grządki i sialiśmy kwiaty. Sadziliśmy rośliny cebulkowe na parapecie w Sali, oraz fasolę w „przedszkolnych szklarniach”. Dzieci mogły obejrzeć nasiona i cebulki różnych kwiatów i opowiedzieć o różnicach między nimi (w zakresie wielkości i koloru) oraz poznały różnicę pomiędzy sadzeniem i sianiem. Śpiewaliśmy piosenkę Burak i cebulka (sł. popularne na melodię Krakowiaczek jeden). Dzieci poznały wiersze Pierwszy kwiat wiosny S. Kossuth, Dzień wiosny (fragment) K. Szyngiery, Kwiatki-bratki D. Gellner, Wiosenna pobudka (fragment) K. Marciniak i W naszym ogródeczku H. Zdzitowieckiej oraz zabawy muzyczno-ruchowe do piosenek Pan ogrodnik (J. Bernat) i Rolnik sam w dolinie (sł. i muz. tradycyjne).

Wielu dorosłych w dzieciństwie nie miała dostępu do komputera, natomiast w dzisiejszych czasach urządzenia elektroniczne są wszechobecne. Dzieci muszą się w związku z tym zmierzyć z wyzwaniami, które poprzednim pokoleniom były obce. Choć korzystanie z laptopa, tabletu czy smartfonu może być przyjemne i wygodne, nie zawsze ma pozytywny wpływ na życie, a dla małych dzieci może nawet być szkodliwe. Niestety, nieprzerwany dostęp do internetu i nieustanne korzystanie z telefonu sprawiają, że rodzice, którzy często wracają do domu dość późno, nawet w czasie spędzanym z dzieckiem nie poświęcają mu całej swojej uwagi. Wydaje się, że odebranie telefonu czy odpisanie na mejl nie jest niczym złym, jednak maluch raczej nie czuje się najlepiej, kiedy mama czy tata co chwila przerywają zabawę z nim. Może on też zapominać, o czym przed chwilą mówił (ma mniejszą zdolność koncentracji uwagi niż dorośli). Tymczasem wspólne spędzanie czasu i rozmowy są bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju. Kilkuletnie dziecko nie potrzebuje dostępu do sprzętu elektronicznego. Oglądanie kreskówek sprawia, że nie ma ono ochoty, by podejmować wysiłek – taka rozrywka nie wymaga większego zaangażowania. Ekrany mogą powodować problemy ze wzrokiem, a niewłaściwa pozycja – wady postawy. Dzieci niekorzystające z tabletów, smartfonów czy komputerów są spokojniejsze, lepiej śpią, są bardziej sprawne fizycznie i mniej narażone na uzależnienie od mediów.

Zdjęcia: